Evaluering
Dette evalueringsskjemaet blir brukt av Cecilie når deltakere på skrivekurs leverer argumenterende og drøftende oppgaver. Gjennom dette skjemaet lærer deltakerne mye om hva de må jobbe videre med.
Emne: | Veldig bra! | Ok! | Her må det jobbes |
Det formelle i teksten | |||
Overskrift | |||
Riktig avsnittsinndeling | |||
Riktig og passelig lengde på avsnittene | |||
Passelig lengde på setningene | |||
Tegnsettingen | |||
Innledningens struktur | |||
Innholdet og logikken i teksten | |||
Innledningens innhold | |||
Relevant innhold i hoveddelen | |||
Argumentenes saklighet | |||
Avslutningens innhold | |||
Svarer du på oppgaven? | |||
Modererer du innholdet der det er nødvendig? | |||
Hvordan er logikken i setningene? | |||
Språklig flyt, variasjon og sammenheng | |||
Bruk av bindeord mellom setningene | |||
Bruk av uttrykk | |||
Variasjon i språket | |||
Bruk av tidsuttrykk med riktig verbtid | |||
Grammatikk | |||
Substantivbøyningen | |||
Adjektivbøyningen | |||
Riktig bruk av verbtidene | |||
Ordstilling i helsetning | |||
Ordstilling i spørsmål | |||
Ordstilling i leddsetning | |||
Riktige som-setninger | |||
Sammensatte ord |